FOTO & VARDAG

Dag 1: Lite om mig själv

Jag heter Kajsa Viola Leidersdorff Menzel Nord, är 13 år, och bor i Helsingborg, en stad i Skåne. Jag är alltså inte från tyskland om ni trodde det med mitt efternamn.. Jag är väll igentligen som alla andra.., tycker om att lyssna på musik, vara med vänner när man har tid med det, går i skolan 24/7 vilket jag är sjukt trött på. Tycker om att fotografera vilket jag gärna vill utvecklas i mer, vilket lite var meningen med att jag skaffade bloggen; för att visa upp mina foton jag tar och även ha något att göra. Det är ju lite av en fritid att blogga. Jag går inte på någon sport eller något sådant. Jag är väldigt tyst och blyg när man inte känner mig/jag inte känner någon. Jag skrattar åt allt.., alltså sånt som jag inte borde skratta åt.., tex. När det blir hack i en skiva eller bara när jag hör någon annans konversation som då kanske är lite rolig. På något sätt älskar jag att "göra narr av folk", alltså typ om min mamma eller pappa gör någon omedveten min så säger jag att dem gjorde det och så blir dem arga för att jag är taskig mot dem... Jag är väääldigt lättskrämd och då menar jag av tex. Skräckfilmer, andar, och allt sånt med skräck kan skrämma upp mig jättelänge så att jag inte kan sova osv. Jag är speciell, i min klädstil och kanske även i mitt sätt. Nu när jag blivit äldre och börjar inse hur fult det är när ALLA går runt i samma kläder, asså det är något jag stör mig på. Det är så det är nu i Helsingborg.., Hollister av alla slag, Aerocombie&Fitch (stavning), Hunter stövlar, Pälskrage, pälsväst etc., uggs, kläder från Cirkus affären..
 Så när dem då är på väla eller i stan så spriiinger dem in i närmaste cirkus butik eller någon annan sån dyr affär och ska köpa något, hittar dem inget frågar dem om en påse där och sen känner dem sig coola typ eller nåt? Jag har ingen aning men när jag går på väla/stan så gör det mig inget om jag går där i en fet täckjacka utan någon påse..Gå inte på mig nu för att jag inte tycker om det, men vad jag försöker komma till är att jag inte vill gå i samma som alla andra och därför klär jag mig lite annorlunda, hah.. Med det menar jag tex. ett par rosa tights, ett par blåa shorts som går till midjan, en t-shirt osv. Det låter inte så annorlunda, men det är bara en del av det. Klart man får blickar och så, men det finns folk som sagt att dem gillar ens stil.. :) Jag försöker vara så snäll jag kan mot alla, så om ni tror jag är värsta sur bitchen när ni ser mig och jag kanske ger er en sån blick.., så är jag ingen sur bitch, promise :D Haha..
Nu har jag äntligen fått mitt efterlängtade förbaskade påsklov.., next: SOVA UUUUT.. Efter en lång fredagkväll med godis och thaimat :)) Kramis<3
 


Du kan komma hem till mig med lite thai mat! Åhh det måste vi göra på påsklovet kajsa! åka ner till stan och äta thai!!
mums mums:) <33;**

2013-03-22 · 18:24:23

sv: visst är den! det är bra med mig, vad har du för planer för helgen då?

2013-03-22 · 23:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback