FOTO & VARDAG

Min kamera utrustning

Andre bilden fr. vänster:
Objektiv 1: Nikon DX AF-S Nikkor 55-200 mm 1:4-5.6G
Objektiv 2: (original objektivet man fick till kameran när den köptes) AF-S DX Nikkor 18-55 mm 1:3.5-5.6G VR
Kamera: Nikon D3100
Tredje bilden fr. vänster:
Stativ: Velbon DF 60
Kamera väska: Nikon
~Har även en fjärrutlösare, som tyvärr inte funkar till Nikon D3100, utan till D3100 måste man ha trådutlösare~
 
Har inte så mycket ännu i min samling.. Men jag klarar mig med detta änsålänge. Ska inskaffa ett nytt objektiv ( ett utan zoom, antagligen ett 35 mm ), olika filter och trådutlösare. Sen finns det ju också småsaker som inte varit fel att ha.., tex. batteripack/ ett till batteri (eftersom batteriet tar slut ganska fort), och även ett till minneskort. Det jag har nu finns det inte alls mycket minne på, jag har bara ett 8 gb och om man tex. ska ut på någon resa och inte kan sitta och överföra bilderna till datorn hela tiden så kan det vara ett plus om man har ett större minneskort.., började oroa mig lite nu för hur det ska gå på Italien resan... :s  
Zoom objektivet använder jag inte så ofta. Eftersom att jag inte lika mycket längre är i skogen och så och fotar så används original objektivet mest. Zoom objektivet är ju perfekt om man ska fota saker längre bort som tex. små djur.
Kan ju vara ganska kul om man har ett sånt här inlägg på bloggen.., ifall någon undrar vad jag har för kamera eller så :)
Har ni frågor är det bara att skriva en kommentar!
Kram♥
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback